Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

interiör kolonistuga

Av Anna - 28 maj 2009 22:25

Det börjar bli lite ordning inne i stugan, detta evighetsprojekt. Har nu målat och spikat dit endel lister. Och rollat taket för andra gången. Varför byggde vi ett kolonihöghus? Det är en riktig jävla utmaning att måla detta tak, men ett lager till så är nog till och med jag nöjd. Fönstren skall målas vita förresten.

 
 
Ingen bild

Helen

1 juni 2009 13:00

Hej, det ser ju hur lyxigt ut som helst!
Fantastiskt!
Vad skall ni odla i år?

 
Ingen bild

Anna

3 juni 2009 14:36

Hej Helen!

Det blir mest gräsmatta som vi odlar är jag rädd. Lite potatis har vi satt, och jordgubbarna kämpar på i gräset. Jag märkte att de plantor jag försökt tvinga att växa i rader inte gav fler bär än de plantor som växer hipp som happ i gräset, så nu är det hipp som happ som gäller. Bärbuskar finns det ju med, vinbär och krusbär. Mynta, gräslök. That´s it!

 
Ingen bild

Daniel

12 juni 2009 15:58

Har du utländska läsare? Eller är det en annan Helen?

Har huset krympit, undrar jag. Ni höll ju på med ett större förra året! :-)

 
Ingen bild

Anna

12 juni 2009 17:34

Trots mitt gnäll om högt till tak är detta hus betydligt enklare att hanteras med än det andra huset... Fortfarande inget nytt på den fronten förresten, husbyggarfronten.

 
Piah

Piah

13 juni 2009 10:32

Fint litet hus Ni kommer att få.Kan bara säga att man kan få plats med mycket på liten yta.Vit färg förstorar,smart val.Själv har jag hall-kök-sov-vardagsrum-och matsal allt i compact living-stil på de få kvadratmeter min stuga har./ Pia Heikura

http://piasstuga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 23 april 2013 21:10

Äntligen klar med mina hippievantar!

Av Anna - 19 april 2013 18:58

Nackdelen med att sticka med många färger: fästa många trådar......

Av Anna - 4 april 2013 19:22

Ännu ett par, jag har ändrat lite men är fortfarande inte nöjd med blomman som är lite fyrkantig. Och tummarna... var kanske bättre enfärgade. ...

Av Anna - 1 april 2013 08:33

Nu har jag fäst alla trådar på mina blommiga vantar... Och kylan håller i sig. ...

Av Anna - 13 januari 2013 09:15

Tre par vantar blev det under julen.

Ovido - Quiz & Flashcards